Most is képernyő előtt eszel? Hatalmas hibát követsz el!

Most is képernyő előtt eszel? Hatalmas hibát követsz el!

Gyakran sorozatnézés közben fogyasztod el a vacsorád? Nem ritka, hogy nyomkodod a mobilod evés közben, és az ebédidődet is a számítógép előtt töltöd a munkahelyeden? A képernyő előtti evés lehet, hogy szórakoztató és hatékony, de a dietetikus szerint így hajlamosak vagyunk rosszul, és túl sokat enni!

hirdetés

Jermendi Éva pécsi dietetikus szerint ugyanis az éhség nem az egyetlen dolog, amely befolyásolja, hogy mennyit eszünk a nap folyamán, a figyelem és a memória is fontos szerepet játszik ebben.

– Például, miután elkezdtük az étkezést, húsz percet vesz igénybe, mielőtt az agy elindítja a „jól laktam” vagy „nem vagyok éhes” jeleket, amelyek tulajdonképpen kikapcsolják az étvágyat. Ha nem odafigyelve, vagy sietve étkezünk, akkor ez alatt a húsz perc alatt sokkal több kalóriát fogyaszthatunk el, mint amennyire igazából szükségünk volt – mondja a szakember.

via GIPHY

Manapság a legtöbb ember több időt tölt a kütyük használatával, mint bármely más tevékenységgel, ami akár 11-12 órát is jelenthet naponta. Tévézés, számítógépes játékok és az internetezés – ezeket mind-mind ülve végezzük, a fizikai aktivitás hiánya pedig már  gyermekeknél is elhízáshoz vezet.

A szakember hangsúlyozza, hogy ha nem figyelünk oda, hogy mi történik étkezés közben, akkor az agy nem dolgozza fel ezeket az információkat. Ez azt jelenti, hogy nem tárolódik a memóriabankban az, hogy mit ettünk,  és sokkal hamarabb fogunk újra megéhezni, extra kalóriákat elfogyasztani, mintha odafigyeltünk volna arra, hogy étkezünk.

– Ezen a helyzeten azzal segíthetünk, ha tudatosabban és odafigyeléssel fogyasztjuk el az ételeinket. Ez magában foglalja azt is, hogy teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy mi történik bennünk és körülöttünk. A tudatosságot nem csak evés közben, de a mindennapi tevékenységeink során is gyakorolhatjuk. Az étkezésre alkalmazva ez magában foglalja, hogy észrevesszük az élelmiszer színeit, illatát, ízét és textúráit. Ez azt is jelenti, hogy evés közben meg kell szabadulni a zavaró tényezőktől, mint a tévé, telefon, vagy számítógép – fogalmaz a pécsi dietetikus.

Tehát ma mellőzzük a médiát és a technológiát étkezés közben, jelentősen csökkenthetjük a napi kalóriabevitelt. Azáltal, hogy figyelmet fordítunk az étkezésünkre, nagyobb valószínűséggel egészségesebb ételeket is fogunk választani, ráadásul így növelhető az ételek és harapnivalók élvezeti értéke is.